Sentrale oppgaver 

  • Overvåking av markedstrender og identifisering av nye muligheter for vekst.
  • Forhandling og inngåelse av avtaler med industriaktører for kjøp av tømmer.
  • Utvikling og vedlikehold av kunderelasjoner for å forstå deres behov og tilby tilpassede løsninger.
  • Koordinering og tett samarbeid med verdikjeden for å sikre leveranse av tømmer i henhold til avtalte spesifikasjoner og tidsrammer.
  • Håndtering av kontrakter og oppfølging av avtalebetingelser. 

Arbeidsdagen  

En typisk arbeidshverdag i salgsavdelingen innebærer blant annet forhandlinger og møter med kunder. Du vil bruke kommunikasjon som et aktivt arbeidsverktøy for å sikre gode prosesser. Samarbeid med øvrige avdelinger i verdikjeden vil være svært viktig for å koordinere og sikre at leveranser skjer i henhold til inngåtte avtaler. Du vil oppleve perioder som er mer hektiske enn andre, særlig i periodene hvor forhandling pågår.   

Personlige egenskaper 

For å lykkes i en rolle i salgsavdelingen i Viken Skog er det særlig nyttig å ha gode kommunikasjonsevner, for å formidle informasjon effektivt internt og eksternt. Du er en god relasjonsbygger og trives godt i møte med andre mennesker. Det å forstå og analysere markedsdata og trender kommer godt med, og det å drives av å oppnå gode resultater kan også komme godt med.

Flere yrkesmuligheter i Viken Skog